Veelgestelde vragen


Veelgestelde vragen


Zijn de sieraden echt handgemaakt?
De sieraden van Handmade by Sjiek! worden door mij, Marij, handgemaakt van de mooiste materialen die zorgen dat je ze lang met veel plezier kunt dragen.
Van het ontwerp proces tot het eindproduct, alle stappen zijn geweldig om te mogen doorlopen. Van elke stap geniet ik intens. Creatief bezig zijn, love it! Dus je kunt je voorstellen dat alle items met veel liefde én plezier gemaakt worden. Handmade with love gaat bij Handmade by Sjiek! zeker op.


Is het mogelijk om een armband op maat te laten maken?
Doordat ik veel items zelf maak is er natuurlijk ook altijd de mogelijkheid om een sieraad op maat te laten maken. Heb je bepaalde wensen of ideeën? Neem dan gerust contact met me op! Vind ik leuk, dan gaan we samen de mogelijkheden bekijken. Want ook dit vind ik super, om mijn passie voor het vak samen met jou te mogen delen.


Ik zie dat je verschillende soorten sluitingen voor de armbanden, waarom is dit?
Dat heb je helemaal juist gezien. De armbanden hebben twee soorten sluitingen, namelijk een magneetsluiting of een karabijnsluiting met verlengketting. Na jarenlange ervaring heb ik gemerkt dat er voorkeur voor beide sluitingen zijn.
Hierover heb ik een blog geschreven, lees er alles over in dit blog.
Ook heb ik tips voor je voor het omdoen van je armband met karabijn sluiting, check dan dit blog.


Ik wil mijn bestelling graag cadeau doen aan iemand, en de deze rechtstreeks versturen. Kan dit?
Dit is zeker mogelijk! Geef dit even aan tijdens het bestelproces in het vakje opmerkingen. Laat hier ook een persoonlijke boodschap achter voor de ontvanger en dan zorg ik dat deze op een kaartje bij je bestelling gaat.


Verkleuren de armbanden of bedels? 
Het advies is om zorgvuldig met de armbanden om te gaan. Draag ze ook niet als je veelvuldig in aanraking komt met water, bijvoorbeeld met douche of als je gaat zwemmen. Op die manier blijft het leer en de bedels in de beste staat.

De bedels zijn gemaakt van het RVS, zilver of DQ metaal. DQ staat voor Design Quality, dit wil zeggen dat het hoogstaande Europese kwaliteit is en dat de plating gedaan is met echt zilver. De naam DQ is dan ook in het leven geroepen om het verschil in kwaliteit aan te geven.

Wil je 10 tips ontvangen hoe je je sieraden het beste kunt onderhouden? Check ze hier! 

Hoe kan ik mijn sieraden oppoetsen?
Ik werk veel met dq metaal en roestvrij staal (ook wel bekend als stainless steel). Dit kan, als het bijvoorbeeld langer in de kast ligt, gaan verkleuren. Dit is een natuurlijk proces en kan geen kwaad voor je sieraden. Hoe je dit kunt oplossen? Eigenlijk heel gemakkelijk! Met een poetsdoekje voor sieraden, deze zijn vaak geel, heb je het sieraad binnen no-time weer mooi opgepoetst.


Verzenden 

Wat is de levertijd?
Ik vind het belangrijk dat bestellingen zorgvuldig en snel bij je worden geleverd. Mijn streven is dan ook dat bestellingen die geplaatst worden, binnen 24-48u* verzonden worden. In de praktijk blijft dat in 99% van de gevallen verzending binnen 24u haalbaar is. Mocht om wat voor reden dan ook deze levertijd niet te behalen zijn, dan brengen ik je hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte. Op het moment dat je pakket verzonden is, ontvang je hiervan altijd een bericht, en indien het met pakketpost verstuurd wordt ontvang je ook altijd een track and trace code.


Wat zijn de verzendkosten?
Op deze pagina staan alle verzendkosten op een rijtje.


Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven, wat nu?

Check het adres altijd goed zodra je de order bevestiging ontvangt. Zie je dat er een foutje in is geslopen? Neem dan zo snel mogelijk contact met me op. Mits de bestelling nog niet verzonden is ga ik het adres meteen voor je te wijzigen.


Kan ik mijn bestelling afhalen? 
Ja, dat kan! Geef dit even aan tijdens je bestelproces. Je kunt de bestelling gewoon afronden en via een van de betaalmethodes betalen. Daarna ontvang je van mij een mailtje met een aantal opties wanneer de bestelling afgehaald kan worden zodat we iets kunnen afspreken. 


Wat is de status van mijn bestelling?
Als je een bestelling plaatst krijg je automatisch een bevestiging via de mail, hierin staan enkele gegevens. Namelijk je adres, de producten die je hebt besteld en natuurlijk het ordernummer. Als je vragen hebt over je bestelling vermeld dan altijd het ordernummer. Zodra de bestelling verzonden is ontvang je hier altijd een bevestiging van. 



Heb je nog een vraag, maar staat ie er niet bij? Stuur me dan gerust een berichtje!